Головна сторінка


У сучасному світі мабуть немає галузі, де б не використовувався комп’ютер. На початку XXI ст. у соціальному житті відбулися значні зміни, що сприяли формуванню нового типу суспільства – інформаційного. Основними характеристиками цього суспільства є:
· збільшення ролі інформації і знань у політичному, економічному, соціальному та культурному житті суспільства;
·      зростання обсягу інформаційно-комунікаційних продуктів;
· створення глобального інформаційного простору, що забезпечує ефективну інформаційну взаємодію людей; їхній доступ до світових ресурсів; задоволення їхніх потреб у інформаційних продуктах та послугах.
Тому в сучасному інформаційному суспільстві дуже важливо, починаючи з шкільного віку, навчити учнів застосовувати ПК для оволодіння знаннями та їх практичної реалізації, вміти здобувати, критично осмислювати та використовувати інформацію, що передбачає оволодіння інформаційними технологіями. Нові інформаційні технології – це невід’ємна частина  нашого життя.
Виникає потреба створення такої освітньої системи, орієнтованої на виклики інформаційного суспільства, що сформує систему цінностей і пріоритетів інформаційного суспільства для використання інформаційно-комунікаційних технологій у формуванні особистості. Перед школою постає завдання виховати особистість, здатну до життєтворчої діяльності. Така особистість зуміє правильно обрати свій шлях у житті зважаючи на власні можливості; буде ставити перед собою завдання самовдосконалення й саморозвитку, що стане запорукою успіху в різних сферах діяльності. Сучасний світ пред’являє високі вимоги до діяльності людини, конкурентоспроможною може бути лише по-справжньому компетентна особистість.
Суспільство «епохи інформації» вимагає від випускника володіння навичками XXI ст.:
ü Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми (гнучко адаптуватися у змінних життєвих ситуаціях, самостійно набуваючи необхідних знань);
ü  Комунікативні навички та навички співробітництва;
üІнформаційна грамотність (вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати та осмислювати інформацію, вміння творчо та креативно  використовувати її);
ü IКT – грамотність (використання комп’ютерних технологій як інструменту для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим розумінням етичних та правових питань, пов’язаних з доступом та використанням інформації).

Саме тому я відчула професійну потребу працювати над проблемою: «Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей на уроках інформатики».
Інформаційно-комунікаційна компетентність передбачає застосування інформаційно-комунікативних та комп'ютерних технологій, уміння працювати з різними джерелами інформації.
Перед собою ставлю перспектив­ну мету: підготовити дитину не до окремого уроку «на завтра», а жити вже сьогодні, тобто вияви­ти творчий потенціал учнів, ство­рити умови для розвитку творчої особистості, яка вміє формувати влас­ну думку, розв'язувати проблеми, здатна самостійно займатися влас­ною освітою. Намагаюся слідувати своєму креду: «Не звужуй життя до  уроку, а  урок розширюй до  життя».
Для  реалізації поставленої проблеми визначила основні завдання:
ü вчити адаптуватися  в сучасних інформаційних умовах;
ü вчити  творчо сприймати інформацію різного виду (текстову, відео, звукову, фото);
ü формувати вміння пошуку, обробки, використання, зберігання та передачі потрібної інформації, оминати інформаційне «сміття»;
ü допомогти дитині знайти й проявити себе у колективі;
ü виховувати готовність використовувати комп’ютерні технології і навички на інших уроках та у повсякденному житті.

Цей блог є швидше портфоліо автора, з метою систематизації навчального матеріалу, власних напрацювань, а також нормативних документів, що стосуються вивчення інформатики у школі та функціювання кабінету інформатики.

Немає коментарів:

Дописати коментар