У сучасному світі мабуть немає галузі, де б не використовувався комп’ютер. На початку XXI ст. у соціальному житті відбулися значні зміни, що сприяли формуванню нового типу суспільства – інформаційного. Основними характеристиками цього суспільства є:
· збільшення ролі інформації і знань у політичному,
економічному, соціальному та культурному житті суспільства;
· зростання обсягу інформаційно-комунікаційних
продуктів;
· створення глобального інформаційного простору, що
забезпечує ефективну інформаційну взаємодію людей; їхній доступ до світових
ресурсів; задоволення їхніх потреб у інформаційних продуктах та послугах.
Тому в сучасному інформаційному
суспільстві дуже важливо, починаючи з шкільного віку, навчити учнів
застосовувати ПК для оволодіння знаннями та їх практичної реалізації, вміти
здобувати, критично осмислювати та використовувати інформацію, що передбачає
оволодіння інформаційними технологіями. Нові інформаційні технології – це
невід’ємна частина нашого життя.
Виникає потреба створення такої
освітньої системи, орієнтованої на виклики інформаційного суспільства, що
сформує систему цінностей і пріоритетів інформаційного суспільства для
використання інформаційно-комунікаційних технологій у формуванні особистості.
Перед школою постає завдання виховати особистість, здатну до життєтворчої
діяльності. Така особистість зуміє правильно обрати свій шлях у житті зважаючи
на власні можливості; буде ставити перед собою завдання самовдосконалення й
саморозвитку, що стане запорукою успіху в різних сферах діяльності. Сучасний
світ пред’являє високі вимоги до діяльності людини, конкурентоспроможною може
бути лише по-справжньому компетентна особистість.
Суспільство «епохи
інформації» вимагає від випускника володіння навичками XXI ст.:
ü Критичне мислення і вміння
вирішувати проблеми (гнучко адаптуватися у змінних життєвих ситуаціях,
самостійно набуваючи необхідних знань);
ü Комунікативні навички та
навички співробітництва;
üІнформаційна
грамотність (вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та
компетентно оцінювати та осмислювати інформацію, вміння творчо та
креативно використовувати її);
ü IКT –
грамотність (використання комп’ютерних технологій як інструменту для
спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим
розумінням етичних та правових питань, пов’язаних з доступом та використанням
інформації).
Саме тому я відчула професійну
потребу працювати над проблемою: «Формування інформаційно-комунікаційних
компетентностей на уроках інформатики».
Цей блог є швидше портфоліо автора, з метою систематизації навчального матеріалу, власних напрацювань, а також нормативних документів, що стосуються вивчення інформатики у школі та функціювання кабінету інформатики.
Інформаційно-комунікаційна компетентність
передбачає застосування інформаційно-комунікативних та комп'ютерних технологій,
уміння працювати з різними джерелами інформації.
Перед собою ставлю перспективну
мету: підготовити дитину не до окремого уроку «на завтра», а жити вже сьогодні,
тобто виявити творчий потенціал учнів, створити умови для розвитку творчої
особистості, яка вміє формувати власну думку, розв'язувати проблеми, здатна
самостійно займатися власною освітою. Намагаюся слідувати своєму креду: «Не звужуй
життя до уроку, а урок розширюй до життя».
Для
реалізації поставленої проблеми визначила основні завдання:
ü вчити
адаптуватися в сучасних інформаційних
умовах;
ü вчити творчо сприймати інформацію різного виду
(текстову, відео, звукову, фото);
ü формувати
вміння пошуку, обробки, використання, зберігання та передачі потрібної
інформації, оминати інформаційне «сміття»;
ü допомогти
дитині знайти й проявити себе у колективі;
ü виховувати
готовність використовувати комп’ютерні технології і навички на інших уроках та
у повсякденному житті.
Цей блог є швидше портфоліо автора, з метою систематизації навчального матеріалу, власних напрацювань, а також нормативних документів, що стосуються вивчення інформатики у школі та функціювання кабінету інформатики.
Немає коментарів:
Дописати коментар